Τετάρτη, Μαρτίου 28, 2007

Παραμυθιάσματα


Για μέρες ο γενναίος ιππότης προχωρούσε μέχρι την άγρια σπηλιά του δράκου. Η αποστολή του ήταν δύσκολη αλλά δεν μπορούσε να σταματήσει. Έπρεπε να φέρει πίσω στο βασίλειο την όμορφη βασιλοπούλα, όπως του ζήτησε ο βασιλιάς. Έτσι οπλίστηκε με θάρρος και προχώρησε με αποφασιστικότητα προς τη σπηλιά. Ο τεράστιος δράκος καθόταν εκεί και έκλεινε την σπηλαιώδη είσοδο. Ρουθούνιζε θειάφι και μόλις αντιλήφθηκε τον ιππότη στηρίχτηκε στα τεράστια πόδια του και κινήθηκε προς το μέρος του.
- Ήρθες; είπε με την βαριά φωνή του ο δράκος.
- Είμαι εδώ, απάντησε ο ιππότης ατρόμητος.
- Είσαι σίγουρος γι’ αυτό που πας να κάνεις; απείλησε ο δράκος.
- Είναι το χρέος μου, του αντιγύρισε ο ιππότης με το αστραφτερό σπαθί.
- Ναι, ρε φίλε, αλλά άργησες.
- Τι λες, μωρέ; Εσύ θα βιαζόσουν;
- Καλά, ρε παιδί μου, σε καταλαβαίνω. Αλλά και’ γω έκανα μια συμφωνία. Είπαμε με τον βασιλιά θα πάρω τρία σεντούκια με χρυσό και ένα σακούλι διαμάντια για να κρατήσω την μικρή για λίγο. «Πάρτην για λίγο, βρε. Και δε θα βγεις ζημιωμένος. Ε! Τι με το αζημίωτο θα στην φόρτωνα». Έτσι μου είπε ο βασιλιάς και γι’ αυτό δέχτηκα.
- Έχεις και’ συ τα δίκια σου. Λοιπόν; Που είναι;
- Έχεις τρελαθεί τελείως; Θες να σου την δώσω χωρίς μάχη; Κοίτα, σε συμπάθησα. Αν δε θες ν’ ακούς για την υπόλοιπη ζωή σου απίστευτη γκρίνια…Πρέπει να την δουλέψουμε, να προσποιηθούμε ότι παλεύουμε και ότι με νίκησες. Θα έχεις για λίγο το κεφάλι σου ήσυχο.
- Δεν το είχα σκεφτεί καθόλου. Τι εννοείς όταν λες για το υπόλοιπο της ζωής μου;
- Τι; Δε στο είπανε;
- Εγώ σε ένα τουρνουά πήρα μέρος και απ’ ότι βλέπεις… έχασα.
- Μα θα πρέπει να την παντρευτείς. Και θα πάρεις το μισό βασίλειο.
- Να το χέσω το βασίλειο. Είπαμε να τραβολογιέμαι στην ερημιά, να ανεβαίνω βουνά με την γαμοπανοπλία, ν’ ανέχομαι την γκρίνια της στην διαδρομή. Αλλά να την φάω στη μάπα για πάντα! Για μαλάκα με περάσανε; Την κοπανάω.
- Ώπα, ρε φίλε. Κάτσε, εγώ την έφαγα στην μάπα τρία χρόνια τώρα. Σε παρακαλώ μην μ’ αφήνεις έτσι. Θα τρελαθώ.
- Και για να μην τρελαθείς εσύ θα την φορτωθώ εγώ;
- Άκου να σου πω. Ή θα την πάρεις ή θα στην δώσω με το ζόρι.
- Και πώς θα το κάνεις αυτό, ρε βαρύμαγκα;
- Ρε, κάνε την δουλειά σου μην έχουμε σύρε-ξέσυρε.
- Καλύτερα νεκρός παρά γαμπρός.
Το σπαθί του ιππότη ανέμισε στον αέρα καθώς ο δράκος έφτυνε καυτή λάβα. Η μάχη ήταν ανελέητη. Ο ιππότης πάλευε να αποφύγει να σκοτώσει τον δράκο και ο δράκος στόχευε πολύ προσεκτικά.
- Ναι, αλλά δεν θα τελειώσουμε έτσι, φώναξε ασθμαίνοντας ο ιππότης.
- Άκου να σου πω. Εγώ δεν πρόκειται να σε σκοτώσω. Είσαι με τα καλά σου; Και να μου μείνει μετά αμανάτι;
- Ε, και τι θα κάνουμε;
- Κάτι σκέφτηκα. Θα την πάρεις τώρα εσύ. Εγώ θα πάω σε μια γνωστή μου μάγισσα, την μητριά της Χιονάτης.
- Και τι θα γίνει;
- Ξέρεις τι τραβάγανε στο παλάτι με την Χιονάτη; Καπρίτσια και απαιτήσεις. Άστα, δράμα. Είδε και αποείδε ο πατέρας, βρήκε την μάγισσα που της έδωσε ένα μήλο και ταβλιάστηκε.
- Πω, κάτι είχα ακούσει. Και εκείνος ο άτυχος ο πρίγκιπας…
- Καλό παλικάρι. Και τώρα; Αλκοολικός.
- Και θα πάρεις ένα τέτοιο μήλο; Μα δεν είναι φόνος;
- Ε! Δε θα πεθάνει κιόλας. Άμα μπλέξεις και πρέπει να την ξυπνήσεις της δίνεις ένα πεταχτό φιλί και όλα καλά.
- Είσαι πολύ εντάξει, ρε δράκε; Ευχαριστώ.
- Εγώ ευχαριστώ που έκανες τον κόπο να έρθεις ως εδώ. Λοιπόν, να συνεχίσουμε την μάχη να τελειώνουμε;

12 σχόλια:

Passionaria είπε...

Ο πειραματισμός με τις οπτικές γωνιες μου αρέσει πολύ! :))

Τι τραβάνε και αυτοί οι πρίγκιπες- ιππότες...

Α! και ζήσαν αυτοί καλά (και εμςίς καλύτερα?)

Ανώνυμος είπε...

Δεν ξέρω αν άκουγες Λιλιπούπολη. Αν ναι, έμπνευσή μου ήταν η Χιονάτη. Το happy end είναι τόσο δύσκολο που ο Χριστός θα το ξανασκεφτόταν αυτό με την καμήλα και την βελόνα.

Antoin... είπε...

Δεν είναι υποχρεωτικό να δηλώσεις "πού" τοποθετείς τον εαυτό σου μέσα στα "παραμυθιάσματα".
Κάνει μπαμ.

Καλό το πόνημα...

Passionaria είπε...

Κάνει μπαμ? Ναιε... Κάτι δεν έχω καταλάβει γιατί νόμιζα ότι έιναι και ο δράκος, και ο ιππότης και η (βασιλεία) βασιλοπούλα...

Ανώνυμος είπε...

Θα έλεγα ότι μάλλον είμαι με τον βασιλιά που την ξεφορτώθηκε. Αχ πολύ χαίρομαι που σας βλέπω στο blog μου να τοποθετείστε.

Passionaria είπε...

Τώρα μου τα έκανες μαντάρα! Μόνο αυτό δεν περίμενα! Μονο αυτό!

Antoin... είπε...

Από τους τέσσερις που αναφέρονται στο κείμενο, οι τρεις είναι κυνικοί και ο ένας/μια/εν,όχι.
Εσύ είσαι το όχι κυνικό άτομο. (Συμπτωματικά βέβαια).
Αν η αφήγησή σου ήταν στο πρώτο πρόσωπο θα γινόσουν αναγκαστικά κυνική.

Ανώνυμος είπε...

Πιστέψτε με! Από όλους η γυναίκα είναι η κυνική. Κοτζαμ δράκος και τον έχει τρομοκρατήσει. Πυρ γυνή και θάλασσα. Κυνική δεν είμαι αναγκαστικά. Είμαι!

Antoin... είπε...

Από κάθε κείμενο
ο καθένας ξεχωριστά
εισπράτουμε
όχι αναγκαστικά
τις ίδιες προσλαμβάνουσες.
Η δικιά μου εντύπωση
για την πριγκίπισσα
είναι
πως είναι κακομαθημένο
"κοριτσόπουλο".

Η διάσταση απόψεων
μόνο καλό κάνει
αρκεί
να είναι "καθαρή".

Σαν συγγραφέας
αποφεύγεις να δηλώσεις
τι είσαι
γιατί
ούτε εσύ μπορεί να ξέρεις
τι είσαι.
Αφήνεις απλά
τον εσωτερικό σου κόσμο
να ξεδιπλωθεί.

Από μένα,
τυχαίνει να διαβάζεις
απόπειρες ποίησης.
Επειδή όμως
είμαι ουσιαστικά συγγραφέας
9 στις 10 γυναίκες
που με έχουν διαβάσει
με λένε μισογύνη.
Που να ήξεραν οι έρημες...

Βασιλεία Βαξεβάνη είπε...

Ξέρεις ποιό είναι το θέμα; Δε δηλώνω συγγραφέας. Και δεν εννοώ ότι είμαι "αποτυπωτής πραγματικότητας" και τέτοια. Το να γράφω είναι μια φυσική ανάγκη σαν το φαΐ. Δε πάει να πει ότι θα με έλεγες φαγά ή χέστη (για το 2ο το συζητάμε).

Agent of Chaos είπε...

Καλημέρα..
Λοιπόν μου αρέσει αυτή προσέγγιση σ'ένα κλασικό μοτίβο παραμυθιού!
Σαφέστατα κυνική -όχι με την έννοια που έχει δοθεί σήμερα, αλλά με αυτήν που είχε παλιότερα το φιλοσοφικό ρεύμα του κυνισμού, δηκτική, χιουμοριστική, αποστομωτική..-
Είναι μεγάλη ιστορία τα παραμύθια (όπως τα γνωρίζουμε)
Υπάρχει η εκδοχή ότι η αλήθεια δεν είναι από μόνη της αξία. Μια άσχημη, απεχθής, σκληρή αλήθεια είναι προτιμότερη από ένα περίτεχνο, εμπνευσμένο, ευφάνταστο ψέμα? Ακόμα και τώρα που δεν είμαστε παιδιά, δεν έχουμε ανάγκη από ένα προστατευτικό κράνος μπροστά στη μάχη με την αδυσώπητη αλήθεια?
Από την άλλη τα παραμύθια είναι για να προστατεύουμε τα παιδιά και τον ευαίσθητο ψυχισμό τους ή για να επεμβαίνουμε έξυπνα σε αυτόν γαλουχώντας τα με τα πρότυπα της εκάστοτε κοινωνίας?
Γιατί η μικρή μου Σταχτοπούτα να πάρει σώνει και καλά ένα βασιλόπουλο (δηλ.να κάνει ένα γάμο) για να βελτιώσει την κοινωνική και οικονομική της θέση?)
Κι αν το μεγαλώσω έτσι το κοριτσάκι μου γιατί αργότερα ο παράγοντας χρήμα και status ενός άντρα να μην είναι καθοριστικός?
Είναι απίστευτο πόσες αναγνώσεις μπορεί να έχει ένα παραμύθι..

Antoin... είπε...

@agent of chaos:
θα κάνεις καλή δασκάλα.
Να σου βρούμε μόνο
τάξη να σε χωράει.